Środki dydaktyczne spełniają w
procesie nauczania - uczenia się następujące funkcje:
- ułatwiają uczniom poznawanie
określonych rzeczy, zjawisk i procesów poprzez ich reprezentowanie
lub pośredniczenie między tymi rzeczami, a dziećmi i młodzieżą,
- wspomagają myślenie uczniów ułatwiając im analizę, syntezę i
porównywanie poznawczych rzeczy i zjawisk oraz formułowanie
określonych uogólnień, a tym samym pojęć będących podstawowym
składnikiem naszej wiedzy o rzeczywistości,
- zastępują lub uzupełniają czynności dydaktyczne nauczyciela, np. w postaci zaprogramowanych tekstów, nagranych na wideo wykładów itp.,
- zastępują lub uzupełniają czynności dydaktyczne nauczyciela, np. w postaci zaprogramowanych tekstów, nagranych na wideo wykładów itp.,
- kształtowanie emocjonalnego stosunku
do rzeczywistości - środki wpływają tutaj na kształtowanie
motywacji, uczuć i postaw
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz