FILM DYDAKTYCZNY
Pokazuje za pomocą
ruchomego obrazu i dźwięku określone przedmioty, zjawiska,
wydarzenia i procesy, pozwala je eksponować wielokrotnie w
różnym czasie, a zarazem w identycznej postaci. Nauczyciel może
zaznajamiać uczniów z treścią filmu dowolną liczbę razy,
skupiać uwagę na procesach najistotniejszych lub niedostępnych w
inny sposób, ukazywać przedmioty w zbliżeniach, ujmować ruch w
tempie przyspieszonym i zwolniony.
Dzięki niej
uczniowie mogą bezpośrednio obserwować najważniejsze wydarzenia
krajowe i zagraniczne, poznają wybitne osoby, śledzą przebieg
procesów technicznych i technologicznych, oglądają spektakle
teatralne. Zdobywanie aktualnej wiedzy o świecie w sposób bardziej
atrakcyjny niż za pomocą innych środków masowego przekazu
i
nformacji.
TELEWIZJA OTWARTA
Obejmuje stacje
telewizyjne, które przeznaczają pewną liczbę godzin dziennie na
transmisję programów szkolnych lub rozrywkowo-oświatowych.
TELEWIZJA W OBWODZIE ZAMKNIĘTYM
Służy realizacji programów dydaktycznych w obrębie jednej tylko
szkoły lub zespołu szkół. Jest wolna od świadczeń rozrywkowych
i całkowicie zależna od szkoły.

Przekazują informacje, a zarazem wymagają odpowiedzi na zadawane pytania. Zapewniają natychmiastowe sprzężenie zwrotne, bezpośrednio informując ucznia, czy odpowiedział dobrze. Umożliwiają mu pracę indywidualną, tak by tempo przyswajania wiadomości było dostosowane do jego własnych potrzeb i zdolności.
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
Brak
bezpośredniego sprzężenia zwrotnego między nadawaniem informacji, a jej odbiorem. Namiastkę sprzężenia stanowi opinia społeczna.
ŚRODKI AUTOMATYZUJĄCE UCZENIE SIĘ
Umożliwiają względnie pełną automatyzację procesu uczenia się;
wymagają kontaktu uczącego się z maszyną.
PODRĘCZNIK
Dobrze zaprezentowany materiał w podręczniku powinien być czytelny, przejrzysty, interesujący - powinien zawierać ilustracje, ale przede wszystkim rzetelny - nie powinno w nim być błędów rzeczowych, co niestety czasem się zdarza.
W tym krótkim filmiku jest pokazanych wiele interesujących środków dydaktycznych:
https://www.youtube.com/watch?v=XmFgT7jLG80
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz